birey-teknoloji safsatası

kurmacayla gerçeğin birbirine fazlasıyla karıştığı (modern sonrası) zamanımızda, kurmacanın gerçekten daha tercih edilir olduğu gibi de bir sonuç çıkabilir. Hayal dünyaları, imajlar ve teknolojiyle birleştiği an, bireyler yalnızlaşırken aslında birleşiyor gibi geldi bana. Yani bilgisayar başındaki gençler asosyal olmaya başladı ya ama aslında 90larda unutulan bir takım değerler yeniden de ortaya çıkıyor sanki. Bakınız: sinema ve sinefiller, bilimum heyecanlı diziyi seyretmek için ortaklaşa günler geceler düzenleyenler, sanal ortamdaki sitelerinin (site-apartman-ev-aile-ev-apartman site döngüsü) "zirve"leri, porno sektörünün artarak toplu fantezilere dönüşmesi, bloglardaki ortaklıklar ve beraberlikler...

yani diyeceğim o ki, bu, "yaw eskiden tv yoktu biz evde çay demleyip konu komşu sohbet ederdik, şimdi bizim oğlan bilgisayar başından kalkmıyor", "günümüzde teknolojiyle birlikte yalnızlaşan birey, çekirdek aileden koparak içe kapanık ve uzak bir üye oldu" gibi çeşitlemelerin her ne kadar doğruluk payı varsa da bir de bu teknolojiyle ortaklaşan sohbetleri de unutmamak gerek.

of acayip dedim.







Technorati Tags: ,



powered by performancing firefox

3 pabuç bağcığı:

spiritual 1/05/2007 5:23 pm  

Bahsettigin cesitlemeleri "genellestirme safsatalari" gurubuna dahil ediyorum. Bi de "cinasli safsata" var ama onun konumuzla hic alakasi yok.

En hizli gelisimini son 25 yilda yasayan bilgisayar ve iletisim teknolojisi dogal olarak sosyal yasantinin da uzerinde cok etkili oldu. 25 yil once dogan bir kisi bu gelisimin ve hizin icinde buyudu, o nedenle bir onceki nesille simdiki gencligi sosyallesme tarzi acisindan kiyaslayinca farklarin ne kadar cesitli ve buyuk oldugunu goruyorum. Fakat tarzlar farkli olsa da amac ayni degil mi; sohbet, bilgi ve kultur paylasimi, keyifli vakit gecirme,....etc. Eskiden penfriend imiz olurdu, simdi klavye-friend imiz, sonuc degismiyor ki.

Yeni sosyallesme sekillerine karsi degilim ama bilgisayar oyunlarini abartip zamanlarinin cok buyuk bir kismini monitor karsisinda geciren insanlari anlayamiyorum. Onlar da kendi aralarinda guruplar kuruyorlar, reflekslerini, hizli karar alma ve uygulama yeteneklerini gelistiriyorlar ama yine de herseyde oldugu gibi bilgisayar oyunlari icin harcanan zamanin fazlasi da zarar degil mi?

"keske 50 yil sonra dogsaydim da gelecegin teknolojisini gorebilseydim" diyerek huzunleniyorum....

thelunatic 1/06/2007 12:31 am  

japonyada bir genç yanlış hatırlamıyorsam 54 saat durmaksızın bilgisayar oyunu oynadıktan sonra kalp krizi geçirerek öldü. Bilgisayar oyunlarının şöyle güzel bir tarafı var:analitik düşünmeyi öğretebiliyor. ve bazı kurumlar çocuk gelişimine katkısı olduğunu iddia ediyor.(tabii makul zaman dilimlerinde)
öyle bir kaçış noktasına sahibim ki; bunların hepsi safsata.gereklisaçmalık.

spiritual 1/06/2007 12:59 am  

o genc Japonyada oldugu icin öldü...
durarak oynasaydi ölmezdi...
o genc japonyadaydi ama japon degildi...
oyun bahane asil suclu kalbiydi...

gibi cesitlemelerle safsatanin anlam ve önemini vurgulamak isterim.

Post a Comment

bir daha düşün ey düşünür!

Burada metni yapılandırın

İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik
kusmadan
içerik içerik
bög

Blog Archive

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP