Deliler serisi I - Deli Dumrul


deliler geçidinden deli dumrulu buradan spa'nın ricasıyla anmak boyun borcudur. spa da deli antolojisi yapıyor buradan duyurulur.
bu minvalde dede(m) korkut hikayelerinde adı geçen delilerden deli dumrulun olayı şöyledir:


deli dumrul kırk yiğit ile içip otururken ansızın azrail çıka gelir. azrail'i ne çavuş gördü ne kapıcı. deli dumrul'un gözü görmez oldu, tutar elleri tutmaz oldu. dünya alem deli dumrul'un gözüne karanlık oldu. azraille konuşmaya başlar ve azrail allah taala ile deli dumrul arasında mesaj taşır.

azrail der: bre deli dumrul allah taala'nın emri böyle oldu ki deli dumrul canı yerine can bulsun. onun canı azat olsun dedi. deli dumrul der: ben nasıl can bulayım, yalnız bir ihtiyar babam, bir ihtiyar anam var, gel gidelim, ikisinden biri belki canını verir, al, benim canımı bırak dedi. babasının yanına gidip durumu anlatır . babası :

...............
benden aziz benden sevgili anandır
oğul anana var.

babasından yüz bulamayan deli dumrul anasına gider. ama anası da canını vermeye hiç razı olmaz. bir de hasretlim var buluşayım der. el kızı helalim var, ondan benim iki oğlancığım var, emanetim var, ısmarlayacağım onlara, ondan sonra benim canımı alasın dedi. deli dumruk hasretlisine:

'..........
gözün kimi tutarsa
gönlün kimi severse
sen ona var
iki oğlancığı öksüz koyma!' der.
kadın:
............
yer şahit olsun gök şahit olsun
kadir tanrı şahit olsun
benim canım senin canına kurban olsun.

hak taala azrail'e:
deli dumrul'un annesinin babasının canını al, o iki helalliye yüz kırk yıl ömür verdim dedi.

deli dumrul çok deli midir?deli dumrulun deliliğimi daha kıyak yoksa ana babasına gitmesi ve onların "de siktir git" e yakın gelecek lafları mı bilemedim.
azraile artizlik yapılmaz, yapılırsa ana baba gidebilir ama bu böyle biline.

1 pabuç bağcığı:

Post a Comment

bir daha düşün ey düşünür!

Burada metni yapılandırın

İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik İçerik
kusmadan
içerik içerik
bög

Blog Archive

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP